MARTINA DELLA VALLE

martidv@libero.it


.


31/01/2010


UNDER THE SUN OF ONOMICHI
“Under the Sun of Onomichi” is a project born directly from the experience of one month in the town of Onomichi, Hiroshima prefecture, during the AIR ONOMICHI residency program.The metaphoric importance of Light, related to the city and the history of that area, the aim of recording in a photographic way the effects of the sun, the meeting with an Origami maker and the connections between his art and the circle of life as a neverending process of distruction and reconstruction of things, are the starting points of the work. The video, which show the exposure to light of the blue sensitive paper sphere, and the 12 cyanotipes remained as a trace of the deconstruction of the modular Origami, are the documentation of the entire development of the project and a little part of Onomichi’s life on the background.

Realized in October 2009
in collaboration with AIR ONOMICHI Residency
Onomichi University (Hiroshima prefecture JP)

Thanks to Nitani-San.

+12 origami on blue print paper cm 12x12
video 3’15”

www.vimeo.com
www.arthub.it
aironomichi.blogspot.com
___________________________________________________

12/01/2010

video
SOMEWHEN
Jarach Gallery Venezia
a cura di Daniele De Luigi

http://tv.exibart.com
___________________________________________________

10/01/2010



RAPALLO FOTOGRAFIA CONTEMPORANEA
"Custodire la memoria (nonostante tutto)"
OPEN SPACE
Giorgio Barrera, Laura Cantarella, Martina della Valle, Enza di Vinci, Luigi Gariglio, Moira Ricci, Mirko Smerdel
a cura di Andrea Botto
Dal 10 gennaio al 7 febbraio 2010
antico Castello sul mare
Lungomare Vittorio Veneto, Rapallo

“La memoria è un concetto spirituale.
Mettiamo, per esempio, che qualcuno ci racconti i suoi ricordi d’infanzia e si può affermare che ci troveremmo tra le mani un materiale grazie al quale ci potremmo fare l’idea più completa possibile di quella persona. Un uomo privo della memoria è in balia di un’esistenza illusoria.”

da Andrej Tarkovskij, Scolpire il tempo
Ubulibri 1997, p.55
___________________________________________________